czwartek, 31 maja 2012

Youtubowe uzupełnienie

Niejako w nawiązaniu do poprzedniego wpisu chciałbym podzielić się jeszcze dwoma filmami z Youtube. Znalazłem je jakiś czas temu i siedziały sobie spokojnie zapisane w linkach; początkowo miałem zamiar napisać dłuższego posta o odlewaniu figurek, jednak doszedłem do wniosku że w sumie nie wiem wiele więcej ponad informacje zawarte w tych filmach (osobiście nigdy nie odlewałem w metalu; bawiłem się trochę z żywicą, i pewnie kiedyś do tego powrócę, jednak chwilowo nie mam czasu ani koncepcji na możliwe obiekty do odlewania).

Autorem pierwszego filmiku jest koleś odpowiedzialny za całą serię figurek Quarów, czyli jednoosobowa (tak mi się wydaje) firma o nazwie Zombiesmith. Dla tych którzy nie wiedzą o co chodzi zamieszczam dodatkowy link: http://www.zombiesmith.com/pages/quar. Swoją drogą od czasu do czasu czuję dziwną fascynację zarówno figurkami Quarów, jak i całym dorobionym do nich uniwersum... ale do rzeczy.
Film - mimo przesunięcia głosu w którymś momencie - doskonale pokazuje odlewanie chałupnicze, a komentarz jest naprawdę ciekawy.


Drugi filmik to już pełen profesjonalizm - nakręcony został w legendarnej firmie Reaper, w trakcie tournee po zakładzie. Bardzo szczegółowo, z dobrym komentarzem pokazano tam proces produkcyjny - od prototypu figurki aż po jej zapakowanie. Masa ciekawych informacji (np. obliczenie dziennej produkcji - 75 000 figurek. Tak. Siedemdziesiąt pięć tysięcy dziennie). Filmik w dwóch częściach, ale naprawdę gorąco polecam.




 I to tyle :) miłego oglądania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz